Фінансування професійної освіти
Мова видання: укр., англ.
Рік випуску: 2015
Сторінок: 68
Оправа: м’яка
Поєднання глобалізації, технологічних змін та лібералізації ринків створюють все більш конкурентне економічне середовище та змінюють сам характер праці та її організації. Надодачу до цього, у країнах Східної Європи та Центральної Азії після розпаду Радянського Союзу трансформації зазнала структура суспільства в цілому. На цьому тлі немає нічого дивного, що одні з найглибших змін відбулися в системах освіти, зокрема у системах професійної освіти і навчання. І хоча професійна освіта часто згадується у якості одного з ключових факторів, що сприяють економічному зростанню, вона змушена постійно боротися усе з тимиж труднощами, серед яких головне місце у багатьох випадках посідає питання фінансування. Особливо, враховуючи той факт, що кошти, що доступні на фінансування профосвіти (яка є коштовною галуззю), визначають, наскільки добре ця система здатна виконувати свої завдання. У цьому документі пропонується основа для обговорення питання фінансування професійної освіти і навчання у контексті поточного процесу розроблення закону про професійне навчання. У багатьох випадках існуючі підходи до фінансування професійної освіти пов’язані з наслідуванням методів фінансування, що склалися історично і які застосовувалися впродовж багатьох років. Їхнє подальше використання часто пов’язують з важливістю збереження стабільності у щорічних видатках та небажанням змінювати систему, яка, начебто, є працездатною. Однак, стрімкі зміни економічних реалій спонукають до постійного перегляду існуючих практик фінансування професійної освіти і навчання з метою підкріплення існуючих політичних очікувань. Дана інформаційна довідка складається з трьох розділів. Перш ніж зануритись в обговорення питання фінансування професійної освіти, важливо розглянути основні політичні тенденції у галузі професійної освіти та навчання, які сформували спосіб мислення, притаманний цій системі, оскільки саме у цьому контексті і були винайдені існуючі джерела та механізми фінансування. У наступному розділі представлено міжнародний досвід фінансування професійної освіти з точки зору державного фінансування. Ми розглянемо різні види джерел фінансування та вимоги що до ефективності. Особливу увагу приділено прибутковій економічній діяльності навчальних закладів. Насамкінець, буде докладно описана датська модель фінансування з розрахунку на кількість студентів. Ця модель чітко демонструє співвідношення між державним та приватним фінансуванням. Модель державного фінансування базується на формулі, що враховує кількість студентів. Державне та приватне фінансування разом охоплюють способи залучення та розподілу коштів між постачальниками послуг професійної освіти і навчання.
© Видавництво "Арт Економі", Київ-2015
Рік випуску: 2015
Сторінок: 68
Оправа: м’яка
Поєднання глобалізації, технологічних змін та лібералізації ринків створюють все більш конкурентне економічне середовище та змінюють сам характер праці та її організації. Надодачу до цього, у країнах Східної Європи та Центральної Азії після розпаду Радянського Союзу трансформації зазнала структура суспільства в цілому. На цьому тлі немає нічого дивного, що одні з найглибших змін відбулися в системах освіти, зокрема у системах професійної освіти і навчання. І хоча професійна освіта часто згадується у якості одного з ключових факторів, що сприяють економічному зростанню, вона змушена постійно боротися усе з тимиж труднощами, серед яких головне місце у багатьох випадках посідає питання фінансування. Особливо, враховуючи той факт, що кошти, що доступні на фінансування профосвіти (яка є коштовною галуззю), визначають, наскільки добре ця система здатна виконувати свої завдання. У цьому документі пропонується основа для обговорення питання фінансування професійної освіти і навчання у контексті поточного процесу розроблення закону про професійне навчання. У багатьох випадках існуючі підходи до фінансування професійної освіти пов’язані з наслідуванням методів фінансування, що склалися історично і які застосовувалися впродовж багатьох років. Їхнє подальше використання часто пов’язують з важливістю збереження стабільності у щорічних видатках та небажанням змінювати систему, яка, начебто, є працездатною. Однак, стрімкі зміни економічних реалій спонукають до постійного перегляду існуючих практик фінансування професійної освіти і навчання з метою підкріплення існуючих політичних очікувань. Дана інформаційна довідка складається з трьох розділів. Перш ніж зануритись в обговорення питання фінансування професійної освіти, важливо розглянути основні політичні тенденції у галузі професійної освіти та навчання, які сформували спосіб мислення, притаманний цій системі, оскільки саме у цьому контексті і були винайдені існуючі джерела та механізми фінансування. У наступному розділі представлено міжнародний досвід фінансування професійної освіти з точки зору державного фінансування. Ми розглянемо різні види джерел фінансування та вимоги що до ефективності. Особливу увагу приділено прибутковій економічній діяльності навчальних закладів. Насамкінець, буде докладно описана датська модель фінансування з розрахунку на кількість студентів. Ця модель чітко демонструє співвідношення між державним та приватним фінансуванням. Модель державного фінансування базується на формулі, що враховує кількість студентів. Державне та приватне фінансування разом охоплюють способи залучення та розподілу коштів між постачальниками послуг професійної освіти і навчання.
© Видавництво "Арт Економі", Київ-2015